Table of Contents
Een werkomgeving waar werknemers zich prettig voelen en hun ei kwijt kunnen, is een werkomgeving waar bovengemiddelde prestaties kunnen worden geleverd. Werkplaatsinrichting met opslagkasten. Volgens diverse onderzoeken zorgt een prettige werkomgeving voor een hogere productiviteit en een betere flexibiliteit. Zo zouden bedrijven waar aandacht werd besteed aan de werkomgeving sterker uit de vastgoedcrisis zijn gekomen dan bedrijven waar dit geen aandacht heeft gekregen
De tien websites die wij hebben onderzocht die zich op dit onderwerp richten, maken allen gebruik van andere factoren (fetra magazijnwagen). Op basis van wetenschappelijk onderzoek kijken wij welke factoren en kenmerken bij een prettige werkomgeving passen. Wat voor de een ervaren wordt als een productieve werkplek, kan door een ander worden ervaren als een verloren dag
Een te drukke, te warme of juist te koude werkplek kan ongemerkt onze prestaties sterk beïnvloeden. Het creëren van een perfecte werkplek is op voorhand al onmogelijk, waardoor het per persoon samenstellen van een prettige werkplek bijna net zo ingewikkeld is. Kantoorunits voor projectmanagement. Gelukkig bestaan er verschillende methodes om te ontdekken wat voor type werkplek bij een werknemer past
Door de informatie te achterhalen en te delen, weet een ervaren kantoorinrichter precies wat voor werkplek hierbij past. Een goede werkplek soort in veel gevallen al snel voor een prettige werkomgeving, alhoewel hier meer factoren voor afhankelijk zijn. Deze factoren worden nader in dit artikel besproken. Vergaderruimtes, open kantoortuinen, kleine overleg booths… Verschillende medewerkers en verschillende typen werk vragen om verschillende werkruimtes.
Onderzoek naar werkplekken komt sinds afgelopen decennia steeds vaker voor. De meeste van dit soort onderzoeken richt zich ofwel op zelfstandigen of grote organisaties. Dat wil zeggen dat tot dusver er te weinig onderzoek naar kleine en middelgrote bedrijven is gedaan (Legbordstellingen met transparante bakken). Tevens zijn de aanwezige onderzoeken gedaan in andere landen waar andere managementstijlen worden gebruikt dan in West-Europa
De eerste is door simpelweg kwalitatief onderzoek te doen naar wat werknemers prettig vinden. Het interviewen van werknemers zorgt behalve voor persoonlijke voorkeuren ook voor inzicht naar de huidige verstandhouding van het personeel. Hier kan tenslotte meteen met een nieuwe inrichting op worden ingespeeld. Tijdens de interviews moet echter het onderzoeken van de persoonlijke voorkeuren die aan een werkplek worden gesteld op de eerste plek staan.
Hierdoor kunnen kenmerken worden getraceerd die anders verborgen zouden zijn gebleven. Een andere methode die veel voorkomt, is het testen van verschillende werkplekken en omgevingen. Deze experimentele aanpak wordt vooral gebruikt binnen jonge bedrijven waar veel flexibiliteit aanwezig is (Kantoorunits met vergaderruimte). Het is namelijk niet ongewoon dat de complete opzet waarin medewerkers werken wordt aangepast als blijkt dat de ruimte niet voldoende geoptimaliseerd is voor de gebruikers
Doordat naar alle waarschijnlijkheid de opzet meerdere keren moet worden aangepast, kan dit voor onnodige stress op het kantoor zorgen. Wij adviseren in dat geval voor de eerstgenoemde optie te kiezen - Kantoorunits voor flexwerkers. Mocht het uittesten van verschillende ‘instellingen’ een optie zijn, is het van groot belang dat er een sterke organisatie wordt opgezet die verantwoordelijk is voor het testen
Voordat we dieper ingaan op het creëren van een prettige werkomgeving, blijven we nog even in de scope van een werkplek. Het is kortom eenvoudiger om van binnenuit naar buiten te werken dan andersom. Het testen van een complete werkomgeving is niet realistisch, simpelweg omdat een werkomgeving wordt gemaakt door de mensen die hier onderdeel van zijn.
Een groot voordeel hiervan is dat een ‘testwerkplek’ kan worden opgezet midden binnen een bestaande werkomgeving om vervolgens door werknemers getest te worden - Complete magazijnoplossingen voor bouwbedrijven. Als het doel is om een werkomgeving te creëren waar werknemers hun maximale potentieel kunnen benutten, is het vinden van de perfecte werkplek de eerste stap. De juiste kantoormeubelen op de juiste plek afgesteld op de eindgebruiker
Vervolgens kan op basis van feedback de werkplek worden aangepast zodat door middel van trial and error een prettige werkplek ontstaat. Het moet als natuurlijk aanvoelen terwijl het bureau en omliggende objecten tot stand zijn gekomen door middel van onderzoek. In de inrichting van het kantoor van Cape Group kozen wij voor een mix van fun, openheid en focus door middel van het gebruik van grote open ruimtes, aangevuld met kleinere overlegplekken en inspirerende focus booths.
Is er onvoldoende tijd om werknemers te interviewen, testwerkplekken op te zetten of opstellingen uit te testen? Dan is het direct toepassen van werkomgeving best practices de snelste weg naar een hogere productiviteit en meer motivatie (Magazijnbakken in de voedselindustrie). grootvakstellinggen. Veel van deze best practices kunnen echter een grote impact op de sfeer hebben, positief en negatief, waardoor het belangrijk is deze best practices in fases uit te testen
Bij elke nieuwe best practice die wordt toegepast, dient nauwkeurig te worden gekeken wat hiervan het effect is. Indien het effect niet positief is, kan het op korte termijn worden geneutraliseerd om eventueel op een later moment weer te worden toegepast. Werpt een best practice direct zijn vruchten af? Dan is het introduceren van relevante best practices de volgende stap.
Deze best practices worden door kantoorinrichters als basis genomen bij het creëren van een prettige werkomgeving - Palletstellingen met mezzaninevloeren. Omdat het mensen zijn die de sfeer op een bepaalde afdeling bepalen, is de uiteindelijke werkomgeving altijd een combinatie van deze best practices en bestaat er geen vaste formule. Een groeiend aantal werknemers waardeert de inspanningen van werkgevers voor het stimuleren van een gezonde werkplek
Kantoorinrichters weten dan ook precies welke kantoormeubelen bij een gezonde werkplek passen. De keuze binnen dit gebied is inmiddels enorm (werkplaatsinrichting). Op vier aspecten kan gezondheid op de werkvloer een rol spelen, namelijk voor;Het lichaamDe geestHet gedragOntwikkelingOndertussen is het voor een kantoorinrichter en werkgever veruit het makkelijkst om een prettige werkomgeving te creëren voor het lichaam
Lang niet iedereen heeft even veel behoefte aan een werkplek waarbij het lichaam naar een houding wordt geduwd die beter voor het lichaam is. Het is op voorhand dan ook belangrijk dat wordt geïnformeerd wie hier specifiek behoefte aan heeft. Bandenrekken met staalconstructie. Voor deze groep bestaat een scala aan kantoormeubelen dat uitermate geschikt is om een gezonde werkhouding te stimuleren
Voor een werknemer kan extra beweging belangrijker zijn dan de werkhouding. Een gezonde werkhouding staat bij steeds meer werknemers al hoog op de lijst. Het krijgen van meer beweging tijdens een werkdag kost daarentegen meer tijd. En bij veel mensen is dat tijd die niet past binnen een al drukke agenda.
Dit kan een kleine aanpassing zoals een zadelkruk zijn tot een bureaufiets. Een zadelkruk kan, in combinatie met een sta bureau, de gebruiker stimuleren met enige regelmaat te bewegen (Palletstellingen voor bulkpallets). De vuistregel van experts is namelijk dat iemand die zittend werkt, minimaal 5 minuten per uur moet wegen. Met een zadelkruk is je lichaam in het geval van een sta bureau continu actief
Als je zittend werkt, vergeten we vaak wanneer het tijd is om te bewegen. Waar met kantoormeubelen voor het lichaam een prettige werkomgeving kan worden gestimuleerd, is de werkgever aan zet als het op de geest en het gedrag aankomt. Met de geest, bedoelen we de mentale staat van een medewerker.
Om dit echter te realiseren, moet vanuit management voldoende ruimte en tijd worden gegeven. Dit kan ten eerste door medewerkers vrijuit met elkaar te laten communiceren. Als medewerkers het nodig vinden om elkaar op te zoeken voor een gesprek, is dat doorgaans met een goede reden. Daarbij hoort ook een ruimte om dit te doen.
Wanneer er zaken zijn die van gevoelige aard zijn, moet dit net zo makkelijk in een ruimte kunnen worden besproken waarbij privacy gegarandeerd is (Opslagoplossingen met tussenvloeren) (tussenvloeren). Ten slotte is het van belang dat er een aangewezen ruimte is om te ontspannen. Iedereen heeft wel eens een taak waar er vier uur of langer aaneengesloten hard gewerkt moet worden
Het is dan wel zo prettig als er een prettige omgeving is waar medewerkers tot rust kunnen komen. Wat comfortabele zitzakken en een zachte tune kan dan al genoeg zijn. Dit soort toegewezen plekken kunnen door medewerkers als safe zone worden gebruikt om daarna op volle kracht door te gaan.
Ongepast en/of onprettig gedrag kan de sfeer op een afdeling dermate negatief beïnvloeden dat het plezier van de medewerkers in het werk sterk afneemt - Werkplaatsinrichting voor industrie. Iets wat je als werkgever koste wat kost wilt voorkomen maar vaak pas te herkennen is als het al te laat is. Een van de mogelijkheden om ongewenst gedrag in een vroeg stadium aan te pakken is door twee of meer personen per ‘afdeling’ aan te wijzen die de sfeer bewaken
Tevens kunnen stijlelementen ervoor zorgen dat bepaald gedrag wordt vermeden - Grootvakstellingen met stalen roosters. Als iemand een schilderij of poster ophangt waar jij je niet prettig bij voelt, wordt dat vaak onder de noemer persoonlijke voorkeur weggeschoven. Dat terwijl het jouw werkplek er niet prettiger op maakt. Door als werkgever een algemene huisstijl, eventueel per afdeling, na te streven zijn dergelijke persoonlijke stijlelementen niet toegestaan en worden dit soort situaties voorkomen
Iedereen wil graag een betere versie van zichzelf worden. Je wilt bijvoorbeeld jezelf kunnen ontwikkelen tot een volwaardige marketing manager of je wilt de zorg kunnen dragen over een groot salesteam. Om je echter hier naar op te werken, moet je wel de ruimte krijgen deze vaardigheden te ontwikkelen. En dat is bij lang niet iedere werkgever mogelijk.
Te lange afstanden tussen afdelingen en managers voorkomen dit (Palletstellingen met brandbeveiliging). Daarom dient een afdeling, wanneer aan persoonlijke en professionele ontwikkeling waarde wordt gehecht, zo te zijn ingericht dat de communicatiestromen effectief verlopen. Kies hierbij voor open afdelingen zonder afgesloten ruimtes voor personeel. Stimuleer looppaden waarbij personeel met elkaar in aanraking komt
Tegenwoordig wordt flexibiliteit maar al te makkelijk gebruikt om de dynamiek van het moderne kantoor weer te geven. Een modern kantoor dient flexibel en mobiel te zijn, waar bezoekers en collega’s van andere locaties zich soepel moeten kunnen manifesteren. De werkelijkheid laat echter zien dat het in werkelijkheid een stuk ingewikkelder is om deze flexibiliteit te realiseren.
Dat wil niet zeggen dat flexibiliteit. draagarmstelling achterwege gelaten mag worden - Complete magazijnoplossingen voor horeca. In deze tijd is dit juist een vaardigheid van een kantoor waarmee het verschil kan worden gemaakt. Daarom is het stimuleren van deze vaardigheid onmisbaar. Onze experts weten precies wat hiervoor nodig is. Maar waarom is flexibiliteit zo belangrijk? Dit heeft alles te maken met de manier hoe we met veranderingen omgaan
Flexibiliteit geeft ons de weerstand om tegen een groot aantal veranderingen te kunnen. Hierdoor voelen we ons sneller op ons gemak en ervaren we een omgeving eerder als prettig. Door gebruik te maken van verrijdbare elementen en grote variatie in typen werkplekken, zullen medewerkers zich in de werkomgeving sneller op hun plek voelen.
Behalve een beperkt aantal werknemers waarbij een variërende werkplek geen noodzaak heeft, kunnen werknemers naar eigen wens van werkplek wisselen. Dit is natuurlijk ideaal wanneer bepaalde projecten beter kunnen worden uitgevoerd als collega’s tijdelijk in de buurt van elkaar kunnen werken. Maar hoe kunnen vaste werkplekken en bureaus worden omgetoverd tot flexibele werkplekken? Dat kan door een select aantal werkplekken flexibel in te richten en geen persoonlijke kenmerken te geven.
Als er persoonlijke kenmerken van een medewerker op de werkplek te vinden zijn, voorkomt dit dat de werkplek door anderen collega’s wordt gebruikt - Palletstellingen voor archiefmateriaal. Ten slotte is de plaatsing van verplaatsbare tafels en bureaus een manier om variatie op de werkvloer te motiveren. Is er een groot project waar meerdere medewerkers meerdere dagen aan moeten werken? Plaats een grote tafel in het midden van de ruimte waar verschillende medewerkers aan kunnen werken
Staand werken is zonder twijfel een van de belangrijkste voorwaarden om gezond te kunnen werken. De mogelijkheid om af en toe te kunnen staan in plaats van zitten is voor een kantoorbaan een must. En natuurlijk is dat sinds de komst van sta zit bureaus eenvoudig mogelijk. Behalve een gezonde werkhouding biedt het sta zit bureau ook op het gebied van flexibiliteit ruimte voor vooruitgang.
Als werkgever kan gekozen worden tussen een zit en sta bureau waarbij het bureaublad door de gebruiker kan worden verhoogd. Indien het maar mondjesmaat lukt om de variatie op de werkvloer te stimuleren, is de ‘harde’ introductie middels een sta bureau een effectief alternatief - Legbordstellingen en duurzaam ondernemen. Hiermee wordt namelijk als enige ‘staande optie’ het sta bureau als stand-alone bureau geïntroduceerd
Navigation
Latest Posts
Fetra Magazijnwagens Met Ergonomisch Ontwerp
Kantoorunits Voor Flexibele Werkplekken
Magazijnbakken Met Etiketsystemen